lunes, 5 de octubre de 2009

SEGURETAT A LA XARXA

Les xarxes socials tenen un plat predilecte: els nostres dades privades. Només cal entrar a una per comprovar l'avidesa amb que incita a l'striptease de les nostres vides. Tot el que diguem i fem-hi serà registrat i processat a major glòria de la publicitat personalitzada. La Comissió Europea no ho veu clar i ho està investigant, mentre 37 agències de protecció de dades alerten dels riscos que corren els que airegen sense complexos la seva tasca quotidiana en aquests serveis. La privacitat comença per un mateix i per garantir-la cal seguir aquests consells: subministri només informació necessària perquè els amics li reconeguin; limiti l'accés a la seva pàgina només a amics; recordi sempre que en introduir la informació deixa de ser privada, així com el que es faci a la xarxa, i encara que vingui en lletra petita, llegiu la política de privacitat: totes s'atorguen llicència d'ús sobre els continguts que pengen els seus abonats i poden transferir les seves dades a tercers, encara que no controlen les polítiques d'aquests.

El control i la privacitat del menor preocupen a la Comissió. La comissària Viviane Reding denúncia que, segons un estudi elaborat al Regne Unit, el 27% dels nens de 8 a 11 anys diuen que estan en una, encara que totes prohibeixen l'entrada als menors de 13. "S'han proposat diferents solucions, que discutim en un grup de treball". Altres organismes europeus, com ENISA, demanen més regulació: 42 milions d'europeus van fer servir aquests serveis l'any passat, el 35% més que el 2006.

No hay comentarios:

Publicar un comentario